Хотинська центральна районна бібліотека

 

 

Інформаційно-бібліографічний відділ

 

 

 

Нова доба – нового прагне слова

 

 

 

 

(Інформаційний бюлетень)

 

 

 

 

 

 

 

Хотин

2019 рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шановні вчителі української мови та літератури!

 

Пропонуємо Вашій увазі анотований інформаційний бюлетень „Нова доба – нового прагне слова”. Бюлетень складено за такими розділами:

-                    офіційно;

-                    методика викладання української мови;

-                    методика викладання української літератури;

-                    мовознавство;

-                    літературознавство;

-                    постаті;

-                    рецензії

У бюлетні використано матеріали журналів  „Дивослово”  та ,,Слово і час" , «Українська мова і література в школі" за      другий  квартал 2019 року та газети ,, Українська мова та література . Можливе доповнення покажчика матеріалами за минулий квартал , які невчасно надійшли у бібліотеку.

 

Методика викладання української мови.

 

Бондаренко Н. Інкультурація здобувачів освіти у процесі компетентнісного навчання української мови / Н. Бондаренко// Дивослово.- 2019.- №9.- С.2.

 

Голуб Н. Контроль як важлива ланка процесу навчання української мови в школі / Н. Голуб // Українська мова і література в школі .- 2019.- №3.- С.2.

 

Ковтуненко Л. Складнопідрядні речення з підрядними міри або ступеня та порівняльними.9 клас / Л. Ковтуненко// Дивослово.- 2019.- №9.- С.21.

 

Кучеренко І. Концепція особистісного орієнтованої технології уроку рідної мови / І. Кучеренко// Українська мова і література в школі .- 2019.- №3.- С.25.

 

Новосьолова В. Особливості навчання синтаксису простого ускладненого речення у 8-му класі ( за новим підручником української мови) / В. Новосьолова// Українська мова і література в школі .- 2019.- №3.- С.20.

 

Пентилюк М. Виховання мовної особистості учнів основної школи засобами української мови і літератури / М.Пентилюк// Українська мова і література в школі .- 2019.- №3.- С.13.

 

Програма зовнішніго незалежного оцінювання результатів навчання з української мови і літератури , здобутих на основі повної загальної середньої освіти// Дивослово.- 2019.- №7-8.- С.55.

 

 Українська мова. Програма для загальноосвітніхз навчальних закладів з українською мовою навчання .11 клас.Рівень стандарту // Дивослово.- 2019.- №7-8.- С.2.

 

Українська мова . Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів .11 клас. Профільний рівень// Дивослово.- 2019.- №7-8.- С.23.

 

Ярмолюк А. Робота з текстом під час вивчення синтаксису складного речення / А. Ярмолюк// Українська мова і література в школі .- 2019.- №3.- С.36.

 

Методика викладання української літератури.

 

Авгітопуло Н.,, Енеїда" Івана Котляревського в ілюстраціях Анатолія Базилевича : [ інтегрований урок у 9 класі]/ Н.Авгітопуло// Дивослово.- 2019.- №9.- С.13.

 

Бородіца С. Художній світ прози Володимира Лиса / С. Бородіца // Дивослово.- 2019.- №9.- С.55.

 

Гаджилова Г. Проблнматика раннього християнства у драмі Лесі Українки : становлення текту в русі авторських художніх рішень// Слово і час.- 2019.- №7.- С.96.

 

Герасименко Н. Ярослава Павличко. Мистецтво мовчання і не мовчання / Н. Герасименко // Слово і час.- 2019.- №7.- С.87.

 

Данилець О. ,, А Котляревського від каторги врятувала жінка , яка його любила: [ 9 вересня виповнилося 250 років з дня народження Івана Петровича Котляревського]/ О. Данилець // Урядовий кур'єр.- 2019.- 7 верес. ( №171).- С.7.

 

Зоц І. Василя Стуса на Донеччині знову забороняють : [ на окупованій території Донецької області намагаються знищити пам'ять про поета , дисидента і Героя України]/ Ігор Зоц// Урядовий кур'єр.- 2019.- 4 верес. ( №168).- С.4.

 

Іскорко-Гнатенко В. Сторінками київського життя Олени Пчілки ( до 170-річчя від дня народження) / В. Іскорко-Гнатенко // Слово і час.- 2019.- №7.- С. 33.

 

Криворотенко О. ,, Життя –всього лиш низка варіантів":[ проблема вибору в романі Панаса Мирного та Івана Білика ,, Хіба ревуть воли , як ясла повні".10 клас ]/ О. Криворотенко// Дивослово.- 2019.- №9.- С.17.

 

Лапій М. ,, Поезії дивнії чари ": Франкове віршотворення / М. Лапій // Слово і час.- 2019.- №7.- С.121.

 

Методичні рекомендації щодо викладання української мови і літератури у 2019-2020 навчальному році // Дивослово.- 2019.- №7-8.- С.61.

 

Міжнародна премія Івана Франка // Українська мова та література .- 2019.- №9 ( верес.) .- С.8.

 

Набитович І. Євген Маланюк і Дарія Віконська . Мистецька трансформація історії княжого роду Федоровичів у поемі ,, Побачення"/ І. Набитович// Слово і час.- 2019.- №6.- С.46.

 

Насмінчук Г. Роман А. Любки ,, Твій погляд , Чіо-Чіо-Сан : кримінальний сюжет крізь оптику сценічного дійства / Г. Насмінчук// Слово і час.- 2019.- №6.- С.39.

 

Рудницька О. Образ митця на тлі епохи в романах  Валер'яна Підмогильного ,, Місто" та Михайла Булгакова ,,Майстер і Маргарита":

 [ бінарний інтегрований урок української й зарубіжної літератури в 11 класі]/ О. Рудницька , Г. Шкамарда // Дивослово.- 2019.- №9.- С.7.

 

Рябченко М. Комбатська проза в сучасній українській літературі : жанрові та художні особливості / М. Рябченко// Слово і час.- 2019.- №6.- С.62.

 

Ткаченко Р. Мотив надії у творчості Миколи Бажана / Р. Ткаченко // Слово і час.- 2019.- №7.- С.26.

 

Томоруг-Знаєнко М. Відновлення себе через історію і міф : ,, Маруся Чурай" Ліни Костенко / М. Томоруг-Знаєнко  // Слово і час.- 2019.- №6.- С.39.

 

Українська література. Програма для загальноосвітніх  навчальних закладів з українською мовою навчання. 11 клас.Рівень стандарту // Дивослово.- 2019.- №7-8.- С.11.

 

 Українська література . Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів .11 клас. Профільний рівень// Дивослово.- 2019.- №7-8.- С.35.

 

             Українська література . Рівень стандарту .10 клас.1 семестр // Українська мова та література .- 2019.- №8.- С.4.

 

        Франко : наживо/ FRANKO : LIVE : [ науковці про Івана Франка ,,без прикрас"]// Українська мова та література .- 2019.- №9 ( верес.) .- С.30.

 

Хороб С. Леонід Білецький – історик української літератури : [ історико-літературні концепції праць українського вченого , літературознавця з діаспори Леоніда Білецького] / С. Хороб // Слово і час.- 2019.- №6.- С.20.

 

 

 

                                             Мовознавство

 

 Цимбалюк-Скопненко Т. Лексеми управління та керування в сучасному українському усузі : з історії формування лексичної норми літературної мови  / Т. Цимбалюк-Скопненко// Дивослово.- 2019.- №9.- С.25.

 

Ющук І. Серйозне дослідження лінгводидактичної термінології / І.Ющук// Дивослово.- 2019.- №9.- С.28.

  

                      Літературознавство.

 

Білоус П. Літописи : у пошуках моделі української історі / П. Білоус// Дивослово.- 2019.- №9.- С.33.

 

Бондаренко Ю. Навчальна ситуація уроку літератури : типологічні та видові підходи до організації / Ю. Бондаренко// Українська мова і література в школі .- 2019.- №3.- С.36.

 

Єфремов В. Дослідження стилістичних топосів як альтернатива принципу ,,історизму" під час вивчення літописних оповідань : виненкнення , розвиток , функціонування : [ на матеріалі переказу ,, Повісті минулих літ"Віктора Близнеця]/ В. Єфремов// Дивослово.- 2019.- №9.- С.39.

 

Корицька Г. Тест як інструмент контрольно-оцінювальної діяльності вчителя : до проблеми створення і застосування / Т. Корицька

// Українська мова і література в школі .- 2019.- №3.- С.32.

 

       Нахлік Є. Бурлескно-травестійні коди ,, Енеїди"Івана Котляревського / Є. Нахлік// Дивослово.- 2019.- №9.- С.46.

 

Рецензії

 

 Вірченко Т. Голос тексту : поліфонічне звучання : [ рецензія на Скорина Л. ,, Гомін і відгомін":дискурс інтертекстуальності в українській літературі 1920-хроків/ Л. Скорина.- Черкаси: Брама-Україна.- 2019.- 704с.]

 

Латанський В. Жага пізнавання , або пам'ять  хліборобського роду : [ рецензія на Наєнко М. Вечірні співанки : Берибіське Гуляйполе , ,, Від Києва до Лубен"і літературні візії / М.Наєнко .- К.: ,, Просвіта", 2015.- 583с.]

 

                          Підготувала:  Ж.І. Грудецька

                          Відповідальна за випуск: Н.Д. Луць