Хотинська центральна районна бібліотека

 

 

Інформаційно-бібліографічний відділ

 

 

 

Нова доба – нового прагне слова

 

 

 

 

(Інформаційний бюлетень)

 

 

 

 

 

 

 

Хотин

2019 рік

 

Шановні вчителі української мови та літератури!

 

Пропонуємо Вашій увазі анотований інформаційний бюлетень „Нова доба – нового прагне слова”. Бюлетень складено за такими розділами:

-                    офіційно;

-                    методика викладання української мови;

-                    методика викладання української літератури;

-                    мовознавство;

-                    літературознавство;

-                    постаті;

-                    рецензії

У бюлетні використано матеріали журналів  „Дивослово”  та ,,Слово і час" , «Українська мова і література в школі" за     перший  квартал 2019 року та газети ,, Українська мова та література . Можливе доповнення покажчика матеріалами за минулий квартал , які невчасно надійшли у бібліотеку.

 

Методика викладання української мови.

 

Бондаренко Н. Виховання громадянськості старшокласників на уроках української мови / Н. Бондаренко // Дивослово.- 2019.- №3.- С.2.

 

Груба Т. Самостійна робота в системі формування мовної особистості учнів профільних класів / Т. Груба // Українська мова і література в школі .- 2018.- №6.- С.2.

 

Корицька Г. Навчальна програма тренінгу ,, Організація пошукової творчої діяльності учнів у процесі навчання української мови засобами веб-квест технології"( для вчителів української мови та літератури) / Г. Корицька// Українська мова і література в школі .- 2018.- №6.- С.55.

 

Крисюк В. Засоби активізації творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури / В. Крисюк // Дивослово.- 2019.- №3.- С.21.

 

Криськів М. Розвиток писемної мови учнів / М. Криськів// Українська  мова та література .- 2019.- №2 (лют. ).- С.85.

 

Лавренюк В. Тарас Шевченко і сучасність / В. Лавренюк // Дивослово.- 2019.- №3.- С.25.

 

Лісова Ю. Пунктуація складного речення /  Ю. Лісова // Дивослово.- 2019.- №1.- С.22.

 

Ніщенко М. Тематичні домінанти соціокультурної компетентності у процесі навчання синтаксису простого речення / М. Ніщенко// Українська мова і література в школі .- 2018.- №6.- С.16.

 

Печончик М. Контрольні роботи з української мови для 10 класу : [ II семестр , профільний рівень] / М. Печончик // Дивослово.- 2019.- №1.- С.6.

 

Подлевська Н. Соціокультурна компетентність учнів ЗЗСО на уроках української мови / Н. Подлевська// Українська мова і література в школі .- 2018.- №6.- С.11.

 

Попова Л. Мовленнєвий розвиток учнів ліцею в умовах реалізації комппетентнісного підходу / Л. Попова// Українська мова і література в школі .- 2018.- №6.- С.7.

 

Приходько О. Професіограма вчителя української мови й літератури в контексті Нової української школи / О. Приходько // Дивослово.- 2019.- №2.- С.15.

 

Сергієнко Ю. З Україною в серці : [ гра патріотів для учнів 6-7 класів , присвячена Міжнародному дню рідної мови]/ Ю. Сергієнко // Українська мова та література.- 2019.- №1.- С.28.

 

Сорока Г.Музика у слові : [ урок у 10 класі за новелою Ольги Кобилянської ,,Impromptu pyantasie"]/ Г. Сорока // Дивослово.- 2019.- №2.- С.2.

 

Ходацька О. Тарас Шевченко – геній свого часу : [ творча співпраця вчителя української мови і літератури та письменниці Антонії Цвід] / О. Ходацька// Українська  мова та література .- 2019.- №2 (лют. ).- С.16.

 

Якимчук  Г. Порушення писемного мовлення : [ розпізнати й попередити]/ Г. Якимчук// Українська мова та література.- 2019.- №1.- С.36.

 

Методика викладання української літератури.

 

Адаменко Т. Дзеркало життя Кобзаря : [ сценарій позакласного заходу] /

 Т. Адаменко// Дивослово.- 2019.- №3.- С.35.

 

Бабійчук Т. Сучасна літературна казка від поліщуків / Т. Бабійчук // Українська мова і література в школі .- 2018.- №6.- С.47.

 

Бондаренко Ю. Узагальнення і систематизація на уроках літератури / Ю. Бондаренко// Дивослово.- 2019.- №2.- С.25.

 

Гоголь Н. Реалізація культурологічного підходу в шкільних підручниках української літератури (9 клас) / Н. Гоголь // Українська мова і література в школі .- 2018.- №6.- С.20.

 

Кондратюк Л. У лабіринтах часу , або знайомство з романом Надії Гуменюк ,, Білий вовк на Чорному шляху"/ Л. Кондратюк // Дивослово.- 2019.- №1.- С.26.

 

Лемешко Н. Шевченків край : [ тематичний блок вікторин]/ Н. Лемешко// Українська  мова та література .- 2019.- №2 (лют. ).- С.23.

 

Лінійчук Т. Формування читацької компетентності учнів через використання технології віта генного навчання ( на матеріалі повісті Степана Процюка ,, Варвари"/ Т. Лінійчук // Дивослово.- 2019.- №2.- С.7.

 

Масловська Л. Сухомлинський про розвиток  учнів засобами рідного слова / Л. Масловська // Українська мова і література в школі .- 2018.- №6.- С.34.

 

Музиченко –Мельник Т. Пошуково-дослідницька діяльність учнів під час вивчення казок-притч Емми Андрієвської / Т. Музиченко-Мельник// Дивослово.- 2019.- №1.- С.6.

 

Пахаренко В. Сучасна література в школі / В. Пахаренко // Українська мова та література.- 2019.- №1.- С.43.

 

Пристай Л. Проблема бездуховності людини у п'єсі Івана Карпенка-Карого ,, Сто тисяч"( конкурсний рок літератури у 8 класі) / Л. Пристай // Дивослово.- 2019.- №2.- С.22.

 

Тєтєнєва Ж. Василь Симоненко - ,, лицар на білому коні "в українській літературі : [ урок у 7 класі]/ Ж. Тєтєнєва // Дивослово.- 2019.- №3.- С.18.

 

Фариба І. Уроки вивчення творчості Панаса Мирного / І. Фариба// Українська мова і література в школі .- 2018.- №6.- С.27.

 

Фасоля А. Роман Дари Корній ,, Зворотний бік світла "на уроці позакласного читання / Л. Кондратюк // Дивослово.- 2019.- №1.- С.26.

 

Хорошковська Т. Особливості вивчення української літератури в 5 класі закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин / Т. Хорошковська// Українська мова і література в школі .- 2018.- №6.- С.51.

 

Цікаве про Шевченка// Українська  мова та література .- 2019.- №2 (лют. ).- С.36.

 

Чайка Л. ,, Розіп'ятий за Україну": [ мистецька імпреза до 205-річчя від дня народження Т. Шевченка]/ Л. Чайка , Н. Бондарчук , Р. Костриба// Дивослово.- 2019.- №3.- С.31.

 

Чарковська Т. Я любили Шевченка : [ вистава розчарувань , мрій , таємних спогадів , нездійсненного й драматичного життя генія пера й пензля]/ Т. Чарковська // Українська  мова та література .- 2019.- №2 (лют. ).- С.10.

 

Чумак Т. Сучасний літературний процес в Україні / Т. Чумак // Дивослово.- 2019.- №3.- С.7.

 

Юрчук О. Не / паралельні світи в романі Макса Кіндрука ,, Не озирайся і мовчи"/ О. Юрчук // Дивослово.- 2019.- №1.- С.58.

 

                                             Мовознавство

 

Герасимчук В. Таїна числа . Ірраціональні смисли числових образів / В. Герасимчук // Дивослово.- 2019.- №3.- С.39.

 

Масенко Л. Тоталітарні практики руйнування родини і родинних  стосунків/ Л. Масенко// Дивослово.- 2019.- №1.- С.40.

 

Семеног О. Мовний портрет наукового наставника у вимірах лінвоперсонології / О.Семеног // Дивослово.- 2019.- №2.- С.35.

 

Струганець Л. З любов'ю до рідного слова : [ до ювілею Любові Мацько]/ Л. Струганець// Дивослово.- 2019.- №2.- С.32.

  

                      Літературознавство.

 

Брайко О. ,, Білий кінь Шептало": кінопритча Володимира Дрозда  // Дивослово.- 2019.- №1.- С.45.

 

Гнатюк М. Зі славного  роду Старицьких / М. Гнатюк // Дивослово.- 2019.- №2.- С.46.

 

Єсипенко Д. Плагіат : толерований і токсичний / Д. Єсипенко// Дивослово.- 2019.- №2.- С.55.

 

Клочек Г. Інтертекстуальність як чинник художньої енергії літературного твору ( вірш Василя Головобородька ,, Кривий танець") / Г. Клочек // Слово і час.- 2019.- № 1.- С.12.

 

Левченко Г. Леся Українка – enfant terrible українського народництва : [ Едипів комплекс інтелектуального життя в епістолярній версії Лариси Косач]/ Г. Левченко// Дивослово.- 2019.- №3.- С.45.

 

 

 

Лімборський І. Філософська парадигма художнього перекладу : феномен нерозуміння ,, Чужого"слова й тексту  / І. Лімборський // Слово і час.- 2019.- № 1.- С.3.

 

Лях Т. Метафізика пошуку в новелах Федора Потушняка / Т. Лях// Слово і час.- 2019.- № 1.- С.52.

 

Мафтин Н. Ідеал краси у творчості Лесі Українки / І. Мафтин // Дивослово.- 2019.- №2.- С.39.

 

Микитюк В. Педагогічний роман про Івана Франка / В. Микитюк // Дивослово.- 2019.- №2.- С.60.

 

Михайлюк Ю. Специфіка вивчення масової літератури у школі / Ю. Михайлюк// Дивослово.- 2019.- №2.- С.52.

 

Приліпко І. Духовенство в контексті воєнних і національно-визвольних подій першої половини XX століття : специфіка зображення / І. Приліпко// Дивослово.- 2019.- №3.- С.54.

 

Приліпко І. Репрезентація образу Іншого в художньому  й публіцистичному дискурсі Олеся Гончара// Слово і час.- 2019.- № 1.- С.38.

 

Стецик М. ,, Побудь , мій Боже , отут зі мною": [ художній дискурс війни крізь призму сакрального]/ М. Стецик // Дивослово.- 2019.- №1.- С.51.

Рецензії

 

Гарачковська О. Філологічні галактики , сузір'я , астероїди та метеорити Володимира Кузьменка : [ Кузьменко В. У всесвіті слова літературно-критичні студії] / О. Гарачковська// Слово і час.- 2019.- № 1.- С.114.

 

 

Гребенюк Т. У пошуках фольклорно-міфологічних витоків :[ Школа В. До прихованих джерел : фольклоризм творів українських драматургів 20-30-х років XX століття] / Т. Гребенюк// Слово і час.- 2019.- № 1.- С.109.

 

Куца О. На перехресті традиційних та сучасних художньо-естетичних парадигм [ Качак Т. Тенденції розвитку української прози для дітей та юнацтва початку XXI століття]/ О. Куца // Слово і час.- 2019.- № 1.- С.106.

 

Сліпушко О. Нове слово в українській медієвістиці :[ Левченко Н. Біблійна герменевтика в давній українській літературі] / О. Сліпушко// Слово і час.- 2019.- № 1.- С.112.

 

                          Підготувала:  Ж.І. Грудецька

                          Відповідальна за випуск: Н.Д. Луць